9 שאלות עיקריות שעלינו לשאול את עצמנו
לפני שאנחנו מחליטים אל מי לפנות

9 שאלות עיקריות שעלינו לשאול את עצמנו לפני שאנחנו מחליטים אל מי לפנות

בישראל, אין בכלל התמחות מוכרת בהשתלות שיניים. כל רופא שעבר קורס יכול למעשה לבצע השתלות שיניים, בדומה לטיפול שורש או כתרים. מן הסתם, כשאתם בוחרים רופא שיניים, ובמיוחד אם אתם זקוקים לטיפול מורכב כמו שתלים, תעדיפו רופא בעל ניסיון רב בתחום.

 מקובל לחשוב כי בעלי הניסיון הרב ביותר הם הכירורגים לפה ולסת ומומחי החניכיים שבמהלך התמחותם עוברים הכשרה בהשתלות. עם זאת, מומחים אלה מבצעים בדרך כלל את השתלים בלבד, ולא את השיקום שמעליהם (התותבות או הכתרים).

לצורך הצלחת הטיפול והישרדותו לאורך זמן, הכירורגיה לבדה איננה מספיקה, ונדרש שיתוף פעולה בין שני רופאים: מומחה שיחדיר את השתלים לעצם ורופא משקם שיבנה את השיניים מעל השתלים. 

בדקנו ומצאנו שכמעט כל השתלים בעולם עשויים מאותו חומר – טיטניום. לאחרונה התחילו לייצר שתלים מזירקוניה (סוג של חרסינה מוקשית ביתר) אולם הניסיון עם שתלים אלו עדיין לא רב. מחקרים מראים כי כל שתלי הטיטניום מצליחים באותה מידת הצלחה (ע"פ המחקרים בכ- 95% מהמקרים) ושורדים באותה מידה של הצלחה לאורך שנים (לפי המחקרים כ-82% מהשתלים ישרדו בטווח של 20 שנה).

בהתאם, קשה להצביע על שתל שיהיה טוב יותר מאחרים מבחינה פרקטית. שתלים המיוצרים בארה"ב וגרמניה נמכרים בישראל, בעוד ששתלים המיוצרים בישראל מיוצאים ונמכרים בעולם כולו. על מנת להבטיח כי השתל שאתם מקבלים הוא באיכות הגבוהה ביותר, במרפאת "מקום לחיוך " עושים שימוש רק בשתלים שאושרו לשימוש ע"י משרד הבריאות, ויש להם תקן אמריקאי (FDA) ואירופי (CE) גם יחד. אז אילו שתלים הכי טובים?

השתלים שצורתם תואמת לצורת העצם שלכם בצורה הטובה ביותר. התאמה זו ניתן לברר באמצעות צילום CT . 

לא בכל מרפאה נותנים שירות גם למקרים המורכבים יותר, בהם  מדובר באנשים בעלי חוסר עצם קיצוני הזקוקים לבצוע שתלים מיוחדים כמו שתלים חובקים, שתלים בזאלים ואחרים. במקרים אלה כדאי לחפש רופאי שיניים או מומחים עם ניסיון רב יותר בסוג זה של השתלות שיניים.

מכיוון שתצטרכו להגיע לא מעט פעמים למרפאה, אם לסיום התהליך עצמו ואם לביקורות ותחזוקה בשנים הבאות, כדאי שיהיה לכם נוח להגיע למרפאה. אם יש לכם רכב, כדאי מאד שתהיה לכם חנייה נוחה באזור. אם אין חנייה נוחה, הדבר עשוי לגרום לבזבוז זמן רב על חיפוש חנייה ולכן כדאי לבדוק האם יש תחבורה ציבורית נוחה בקרוב למרפאה או במרחק הליכה סביר מהמרפאה.

 אנחנו ארגנו  למטופלים לא רק חניה חינם, אלא גם נהג פרטי המסיע לקוחות המתקשים להגיע עצמאית מביתם למרפאה ובחזרה ללא תשלום. בחלק ממרפאות השיניים מחזיקים היום גם מכשירירנטגן . מרפאות כאלה יחסכו ממכם את הצורך להיות "מטורטר" למכון הצילומים.

נניח שהתעוררה לכם בפה בעיה פתאומית, ואתם סובל מדימום, כאב או אי נוחות. מן הסתם תרצו להתקשר בדחיפות למרפאה בה טיפלתם. אבל מה קורה אם הרופא בחו"ל, או שהבעיה התעוררה באמצע הלילה, או בשבת? עם מי אתם מדברים? חלק מקופות החולים מחזיקות מוקדי חירום המאוישים ע"י אחיות, אולם יכולתן לפתור בעיות שיניים בזמן אמת היא נמוכה, שעוסקות בעיקר בביצוע השתלות שיניים, יש קו חירום הזמין למטופלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

בסופו של דבר, יופיו של החיוך שלכם נקבע לא על ידי השתלים אלא על ידי צורת השיניים שיוצמדו אליהם בהמשך. השתל הוא רק דיבל המעוגן בתוך העצם שלכם. לא רואים אותו חיצונית כלל. כאן יש הבדל משמעותי בין המרפאות, זאת משום שעל מנת לייצר את התותבות או את הכתרים, מרפאת השיניים צריכה להיעזר בטכנאי שיניים.

אותו טכנאי יכול להיות אומן מוכשר יותר או פחות, ועל רופא השיניים לבדוק כל שלב בתהליך הייצור על מנת לוודא כי אין עומס גדול מדי על השתלים, וכי המוצר שתקבל מדויק, עמיד לאורך שנים ומעולה מבחינה אסתטית.  במרפאתנו נמצא טכנאי ומעבדה צמודה שהינם חלק מהצוות , עם סורק דגטלי ומחרטה .

"טיפול שיניים הוא 'חוויה' שרוב האנשים היו שמחים לשים מאחוריהם מוקדם ככל האפשר", 

"רופא שיניים טוב יעריך את התחושה, ויעשה מאמצים ניכרים כדי לסיים את הטיפול בזריזות מבלי לרדת באיכות הרפואית. ביצוע השתלת שיניים עם כתרים בתוך כמה שעות, תהליך המכונה 'העמסה מיידית', הוא אחד הדברים שהופכים להיות מקובלים יותר ויותר לאחרונה.

 עם זאת, רופאים שונים יכולים להיות בעלי דעות שונות, ואם אמרו לכם שאתם צריכים תהליך ארוך ומסורבל של בניות עצם, הרמות סינוס, או אפילו בניות עצם בבית חולים,. יש לא מעט שיטות, אבל לא הכל מתאים לכולם",.

חרדה מטיפול שיניים איננה נדירה, ולמעשה, לפי מחקרים שונים, עד רבע מהאוכלוסייה לא יגיע בכלל לטיפולי שיניים כתוצאה ממנה. החרדה עוד גוברת כשמדובר בטיפול מורכב כמו השתלת שיניים. רופא שיניים טוב יכול להקל עליכם במגוון דרכים, כמו מכשירי הרדמה מקומית ממוחשבים שמונעים את הצורך בשימוש בזריקות רגילות, או אפילו להפנות אותך לבצע השתלות שיניים תחת טשטוש והרדמה מלאה. 

השתלות שיניים אינן עניין זול, וככל שהפה שלכם זקוק לעבודה בהיקף נרחב יותר, המחיר ישקף זאת.

 

ניתן למצוא היום מומחים הדורשים תשלום בעבור הבדיקה ההתחלתית, אבל גם מרפאות מצוינות בהן פעולות רבות מבוצעות ללא כל עלות, כמו בדיקות תקופתיות וצילומים מכל הסוגים. 

ניתן להשיג השתלות שיניים באיכות גבוהה במחירים סבירים.  בנוסף, בדרך כלל אפשר למצוא גם פריסות לתשלומים ואפילו הלוואות חוץ בנקאיות המאפשרות פריסה של עד 72 תשלומים.

מה שבאמת הכי חשוב זה תחושת הביטחון שלכם. אם אינכם חשים ביטחון ביכולתו של רופא שיניים לבצע את הטיפול בצורה אופטימלית, סמכו על האינטואיציה שלכם, ובדקו במקום נוסף. 

, חשוב לקחת בחשבון שמדובר במערכת יחסים של שנים עם המשתיל וצוות המרפאה שלו, ועליכם לבחור בקפידה.