יש לכם בעיות לב או סכרת ושוקלים השתלות שיניים?

defining-heart-attack-ardiac-arrest-or-heart-failure

אם לקית במחלת לב או סכרת, סביר שאתה חושש יותר לעבור טיפול מורכב כמו השתלות שיניים. רופאי שיניים רבים אינם מבצעים השתלות שיניים ללוקים בסכרת, וחוששים לטפל באדם הלוקה במחלת לב במרפאתם. סביר שיפנו אותך לטיפול בבית חולים, אולם הדבר אינו מחויב המציאות. חשוב להבין את הרקע הסיכונים והסיכויים לפני שמקבלים החלטה.

במקרה של מחלת לב, אין בפועל שום מניעה לבצע השתלת שיניים בפיך. אם עברת צינתור, מצבך למעשה עכשיו טוב יותר מאשר לפניו. יש להקפיד על נטילת התרופות הרגילת שאתה מקבל גם ביום ההשתלה, אולם חשוב לשים לב לתרופות נוגדות קרישה. אם אתה מקבל תרופות כמו מיקרופירין, אספירין, קרטייה וכו במינון של עד 100 מג’ – ברוב הפרוצדורות הכירורגיות אין צורך להפסיק את נטילת התרופה. כאשר מדובר בטיפול באזורים דלקתיים או בטיפול כמו הרמת סינוס, רצוי להפסיק את נטילת התרופה כ-10 ימים לפני ביצוע הניתוח, בתיאום עם הרופא המטפל. אם אתה מקבל נוגדי קרישה כמו קומדין ודומיו, בהתייעצות עם רופא מטפל , והחלטה על הפסקה/ החלפת התרופה (  כדוגמאת להפסיק את התרופה כ-5 ימים לפני השתלת שיניים ולעבור לזריקות קלקסן. יום לפני הניתוח רצוי לעבור בדיקת דם לבירור ערכי הקרישה (INR). ) 

אנו במרפאות ‘מקום לחיוך’, לא מטפלים בילדים ונוער, ומתמקדים בביצוע השתלות שיניים באנשים מבוגרים, כאשר הסבירות לבעיות רפואיות כלליות בקרב האוכלוסייה הבוגרת גבוהה יותר מן הסתם, כך שיוצא לנו לטפל במגוון בעיות גדול מאד. טיפלנו כבר באנשים שעברו השתלת לב, טופלו בדיאליזה, ובמגוון בעיות נוספות. אין לנו חשש לטפל בך, אלא אם מצבך ממש קריטי. אם תרצה אנו יכולים להציע לך גם לעבור את השתלת השיניים שלך בנוכחות של רופא כללי בחדר, מה שיגביר את הרוגע שלך ויפחית את הסיכון.

במקרה של סוכרת, שוב, אין שום מניעה לבצע השתלות שיניים גם ללוקים בסוכרת. החשש הוא שהריפוי יהיה איטי וכי השתלים לא יקלטו. המחקרים מראים כי כאשר הסוכרת מאוזנת אין שום הבדל ברמת ההצלחה של שתלים בהשוואה לאדם שאין לו סכרת. בבדיקת דם, ערך של המוגלובין A1C של עד 7.2 נחשב תקין. גם אם הערכים איתם אתה מתמודד גבוהים יותר, עדין ניתן לבצע השתלות שיניים, אולם הסיכוי לקליטה הולך ויורד ככל שהערכים עולים. יצא לנו לבצע שתלים גם לאדם עם ערכים של 8.5, וכיום, מספר שנים אחרי, השתלים עדין שם ומתפקדים נהדר. מצד שני, יצא לנו לטפל באישה עם ערך של 11 ולבצע שישה שתלים, שמתוכם אחרי כשלוש שנים איבדנו שלושה מהם, ונותרנו עם שלושה שמחזיקים בפיה כבר מספר שנים תותבת נשלפת על תיקתקים. מצב זה עדיף בהרבה על האלטרנטיבה של תותבת שלימה עם חיך מלא שאיננה מועגנת בפה. לסיכומו של עניין, סוכרת איננה מהווה מניעה גורפת לביצוע השתלות שיניים, אלא מהווה אזהרה יחסית לירידה בסיכויי הההצלחה ארוכי הטווח של שתלים בפיך.

כדאי שתדע, דלקות בשיניים קיימות ודלקות חניכיים או בכלל דלקת כלשהיא בגוף מוציאים את הסכרת שלך מאיזון. כבר יצא לנו לראות לא מעט פעמים אנשים שהגיעו עם דלקות חניכיים ושניים ניידות כתוצאה מסוכרת לא מאוזנת, שאחרי עקירת השיניים החולות הגיעו בקלות רבה לאיזון סביר של ערכי הסוכר שלהם.

האם המצב הרפואי שלך מאפשר לך לעבור השתלות שיניים? חשוב שתבוא אלינו להתייעץ. התקשר אלינו, ספר לנו על הצורך שלך, נדאג לבדיקה  והסבר על התהליך סיכויים וסיכונים ע"י אחד הרופאים המומחים שלנו והדגמת מקרים שכבר עברו התהליך וכיום מחייכים מכל הלב.

נבנה על ידי KAN2K